Posted by marlyk On February - 1 - 2019

Το Γενικό Λύκειο Ασσήρου, με την πολύτιμη υποστήριξη του ΙΚΥ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υλοποιεί σχέδιο μαθησιακής κινητικότητας προσωπικού Erasmus+ βασικής δράσης ΚΑ1 με τίτλο “A school in progress”. Η δράση εντάσσεται στο σχέδιο ευρωπαϊκής ανάπτυξης του οργανισμού και είναι σχεδιασμένη πάνω στις ανάγκες της δικής μας σχολικής κοινότητας, αφορμάται όμως και από τον προβληματισμό γύρω από γενικότερες παθογένειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος στην τελευταία βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο Λύκειο.

Συγκεκριμένα, με αφετηρία αφενός τη χαμηλή επίδοση των Ελλήνων μαθητών στο διεθνές πρόγραμμα PISA κι αφετέρου με τη διαπίστωση ότι το ελληνικό σχολείο εφοδιάζει τους μαθητές με δεξιότητες αναντίστοιχες με τις ανάγκες της εποχής κι ότι υπάρχει κενό μεταξύ της εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε ένα ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης του σχολικού μας οργανισμού, που θα διατρέξει το σύνολο της σχολικής κοινότητας (διοίκηση, προσωπικό, μαθητές, γονείς, τοπική κοινωνία) και φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως μελέτη περίπτωσης για άλλα σχολεία στο μέλλον.  Μπροστά σε  άλλη μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση για το”Νέο Λύκειο”, κρίναμε επίσης απαραίτητο τον επανακαθορισμό του τι σχολείο θέλουμε και για ποιο λόγο.

Στόχος του σχεδίου είναι  μια στην πράξη αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (αλλά επαγωγικά και του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στη βαθμίδα του Λυκείου) και η βελτίωσή του σε τρεις συγκεκριμένους τομείς: νέο πνεύμα στη διοίκηση με όραμα και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, σύνδεση του σχολείου με την επιχειρηματικότητα και την αγορά εργασίας και βιωματική μάθηση. Το σχέδιο “A school in progress” δομείται σε δύο μέρη, ένα για κάθε έτος υλοποίησης. Το πρώτο έτος θα είναι αφιερωμένο στη συγκριτική ανάγνωση Ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων. Συγκεκριμένα θα μελετηθούν με δομημένα σεμινάρια κατάρτισης και επιτόπια παρακολούθηση τα εκπαιδευτικά συστήματα: μιας χώρας της Βόρειας Ευρώπης (Φινλανδία), μιας χώρας που κατάφερε να αντιμετωπίσει με επιτυχία την οικονομική κρίση της (Ιρλανδία) και μιας χώρας του Νότου που βρίσκεται σε συνεχή άνοδο στο πρόγραμμα PISA (Πορτογαλία).

Στοιχεία που λείπουν για την ώρα  από το δικό μας  εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά χρησιμοποιούνται ευρέως στα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών είναι η σύνδεση με την επιχειρηματικότητα, η βιωματική μάθηση και ένα πνεύμα διοίκησης με όραμα και μακροχρόνιο σχεδιασμό. Με άξονα αυτούς τους τρεις τομείς κατά το δεύτερο έτος του σχεδίου εκπαιδευτικοί του σχολείου θα επιμορφωθούν (σε Ιταλία και Σουηδία) και θα κληθούν να εφαρμόσουν πειραματικά, προγράμματα πάνω στην νεανική επιχειρηματικότητα, νέους τρόπους αξιοποίησης των εκπαιδευτικών εκδρομών και ένα πνεύμα στη διοίκηση που θα επιτρέπει τη μετάβαση από το σχολείο της φωτοτυπίας στο σχολείο της δημιουργίας. Για τα παραπάνω θα συνεργαστούμε με τους διεθνείς παρόχους δομημένων κύκλων κατάρτισης: English matters, ACJI Informatics and Training, Euneos, IFOM και EU courses.

Το σχέδιο “A school in progress”  θα διαρκέσει από τον Νοέμβρη του 2018 μέχρι τον Οκτώβρη του 2020 και θα έχει επιτυχία, αν αναδείξει το Λύκειο από μια αναγκαστική γέφυρα για να βρεθείς στο Πανεπιστήμιο (που είναι σήμερα) σε  περιβάλλον προετοιμασίας για τον εργασιακό χώρο και τη δια βίου γνώση, ουσιαστικά για τη ζωή. Υπεύθυνη για την υλοποίηση του σχεδίου είναι η διευθύντρια κ. Μαρία Λυκάρτση.

Λεπτομέρειες για κάθε κινητικότητα μπορείτε να βρείτε στο σύνδεσμο: https://aschoolinprogress.weebly.com/