Posted by kaldes On March - 18 - 2016

Κατά το έτος 2015- 2016 και στο πλαίσιο των προγραμμάτων Erasmus+ το ΓΕΛ Ασσήρου υλοποιεί δράση ΚΑ1 με τίτλο “Χαράσσοντας εκπαιδευτική πολιτική: Τ.Π.Ε. – Βιωματικότητα – Ευρωπαϊκή διάσταση ” και χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μέσα από τη δράση αυτή το ΓΕΛ Ασσήρου στοχεύει σε  ποιοτικές βελτιώσεις σε πολλούς τομείς: 1. Ανανέωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την ενσωμάτωση καινοτομιών και καλών πρακτικών. 2. Αξιοποίηση των δυνατοτήτων που ανοίγονται με τη χρήση ψηφιακών πόρων και εργαλείων τόσο στη μαθησιακή όσο και στην επικοινωνιακή διάσταση του σχολείου. 3. Ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης και της εξωστρέφειας του σχολείου.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος επιλέχθηκαν τρεις δραστηριότητες κατάρτισης από εκπαιδευτικό οργανισμό ο οποίος αντιπροσωπεύει ένα εκπαιδευτικό σύστημα εγνωσμένης αξίας, αυτό της Φινλανδίας, όπως αποδεικνύεται και από διεθνείς διαδικασίες αξιολόγησης . Η επιλογή της κατάρτισης έγινε αφενός γιατί ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σχολείου μας και αφετέρου γιατί θα ενισχύσει το επαγγελματικό προφίλ των συμμετεχόντων. Οι δραστηριότητες κατάρτισης, τις οποίες παρακολούθησαν ή θα παρακολουθήσουν τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, είναι οι εξής:

1.«Best practices: Benchmarking», Φινλανδία- Εσθονία, Οκτώβριος 2015: το πρόγραμμα κατάρτισης περιλαμβάνει παρακολούθηση μαθημάτων σε σχολεία στη Φινλανδία και την Εσθονία, με στόχο τη βιωματική προσέγγιση νέων μεθόδων διδασκαλίας και καλών εκπαιδευτικών πρακτικών. Πέρα από την παρατήρηση, το πρόγραμμα αξιοποιεί τη συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων, την εργαστηριακή εφαρμογή των νέων πρακτικών και την ενσωμάτωσή τους σε ένα ψηφιακό σχέδιο ανάπτυξης των σχολείων.

2.«How to make your school more international», Πορτογαλία- Οκτώβριος 2015: το πρόγραμμα κατάρτισης περιλαμβάνει παρουσίαση ευρωπαϊκών και γενικότερα διεθνών προγραμμάτων που αφορούν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τεχνογνωσία πάνω σε διαδικασίες αναζήτησης εταίρων για ευρωπαϊκές ή διεθνείς συνεργασίες, διαμόρφωσης ευρωπαϊκών πρότζεκτ συνεργασίας (έργα eTwinning) και σύνταξης αιτήσεων ΚΑ2 .

3. «Tap-Swipe-Pinch into STEM. Learning Mathematics and Sciences with tablets», Εσθονία- Απρίλιος 2016:  το πρόγραμμα κατάρτισης περιλαμβάνει εξοικείωση με τη χρήση ταμπλετών για εκπαιδευτικούς λόγους, παρουσίαση και χρήση σχετικών λογισμικών καθώς και διαμόρφωση εκπαιδευτικού υλικού για ταμπλέτες και ενός ψηφιακού περιβάλλοντος μάθησης. Επίσης προβλέπει και βιωματικές προσεγγίσεις στη μάθηση με τη χρήση ταμπλετών.

Χρησιμοποιώντας την κατάρτιση ως εφαλτήριο για έναν ευρύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό, υλοποιείται παράλληλο σχέδιο δράσεων με επιμέρους στόχους : 1) την ενσωμάτωση και την εμπέδωση της καινοτομίας στο εκπαιδευτικό έργο του σχολείου με τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών και εργαλείων σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα 2) την αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο πλαίσιο της σχολικής ζωής 3) τη διοργάνωση ενδοσχολικών επιμορφωτικών δραστηριοτήτων, αλλά και ανοιχτών εκδηλώσεων ενημέρωσης για  μαθητές, συναδέλφους εκπαιδευτικούς γειτονικών σχολείων και εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας. (Το Δεκέμβριο του 2015 υλοποιήθηκε ήδη μία ανοιχτή εκδήλωση ενημέρωσης στο χώρο του σχολείου σε συνεργασία με τον  υπεύθυνο παιδαγωγικού έργου του σχολείου ). 4) την υλοποίηση προγραμμάτων eTwinning σε συνεργασία με σχολεία του εξωτερικού (αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται 2 τέτοια προγράμματα )

Απώτερος στόχος του σχεδίου ανάπτυξης  είναι η δημιουργία σταθερών δομών ενσωμάτωσης της καινοτομίας στο σχολείο και μια μελλοντική συμμετοχή του σχολείου μας σε σύμπραξη ΚΑ2.

Μακροπρόθεσμος στόχος είναι η επιδίωξη της δια βίου ανάπτυξης των επαγγελματικών δεξιοτήτων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και η καλλιέργεια μιας νοοτροπίας προσανατολισμένης στην καινοτομία και την ευρωπαϊκή προοπτική. Προσβλέπουμε σε ένα σχολείο που αναλαμβάνει πολυδιάστατο ρόλο πέρα από την απλή μετάδοση γνώσης -με μοναδικό στόχο την επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις- και μπορεί να αναδειχθεί σε φορέα δημιουργικότητας και ανάπτυξης, αποτελώντας παράγοντα αισιοδοξίας τόσο για το έμψυχο δυναμικό του όσο και την τοπική κοινωνία σε μία περίοδο κρίσης