Posted by marlyk On October - 27 - 2017

Erasmus+

Key Action 1

Play, Learn and Rise into the cloud. Teaching in digital era”

 

Στον ραγδαία μεταβαλλόμενο κόσμο του 21ου αιώνα (κύριως λόγω της πληροφοριακής έκρηξης) η εκπαίδευση δε θα μπορούσε να μείνει ανέγγιχτη. Σε ένα μαθησιακό περιβάλλον όλο και πιο σύνθετο και απαιτητικό θα πρέπει να ληφθούν κάποιες δράσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε οι μελλοντικοί πολίτες να είναι σε θέση να διαχειρίζονται τις πληροφορίες κι όχι να χάνονται σε αυτές. Με αυτές τις σκέψεις το Γενικό Λύκειο Ασσήρου κατέληξε στην απόφαση να διερευνήσει ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών μεθόδων μάθησης, καινοτόμων πρακτικών και τεχνολογιών, που θα προετοιμάσουν καλύτερα τους μαθητές μας σαν μια νέα γενιά ψηφιακά εγγράμματων πολιτών. Το πρότζεκτ “Play, Learn and Rise into the cloud. Teaching in digital era” είχε σαν βασικό άξονα την επιμόρφωση πάνω στη εκπαίδευση με χρήση φορητών ηλεκτρονικών συσκευών, μια και οι μαθητές του λυκείου χρησιμοποιούν συνεχώς κινητό τηλέφωνο και ταμπλέτα, μόνο για τις ανάγκες της επικοινωνίας και όχι σαν εργαλείο μάθησης. Η επιμόρφωση στη χρήση ταμπλέτας ή κινητού τηλεφώνου στην εκπαίδευση κρίθηκε απαραίτητη, με δεδομένο ότι οι διδακτικές μέθοδοι του προηγούμενου αιώνα δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σημερινού εφήβου μαθητή, που είναι εξοικειωμένος με την τεχνολογία, αλλά ιδιαίτερα στην ελληνική επαρχία, δεν έχει μάθει ακόμα να την αξιοποιεί για εκπαιδευτικούς λόγους. Η γνωριμία με την παιχνιδοκεντρική μάθηση από την άλλη μεριά, επιλέχτηκε λόγω της ανάγκης να βρεθούν τρόποι που θα κάνουν πιο ελκυστικό το επικεντρωμένο στις εξετάσεις ελληνικό λύκειο. Τα δύο δομημένα σεμινάρια επιμόρφωσης που αιτηθήκαμε για τους παραπάνω σκοπούς ήταν το “Tap-Swipe-Pinch” και το  “Benchmarking Learning with Serious Games”. Το πρώτο έλαβε χώρα στην Ισπανία (Βαρκελώνη) και το δεύτερο σε Φινλανδία (Ελσίνκι) και Εσθονία (Ταλίν). Και τα δύο οργανώθηκαν από το φινλανδικό εκπαιδευτικό οργανισμό Euneos. Δύο εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων επιλέχτηκαν για να συμμετάσχουν στις παραπάνω επιμορφώσεις. Ως απόρροια των δραστηριοτήτων κατάρτισης αποφασίστηκε σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων και με την αρωγή του δήμου η τοποθέτηση βιντεοπροτζέκτορα και φορητού υπολογιστή σε δύο αίθουσες (στο σχολείο δεν υπάρχει κανένας διαδραστικός πίνακας) και η ενσύρματη σύνδεση των αιθουσών με το διαδίκτυο, ώστε να γίνει εφικτό να επωφεληθούν οι μαθητές από τη γνώση που αποκόμισαν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί. Η αξιοποίηση των εφαρμογών για ταμπλέτα και κινητό και η ενσωμάτωση της παιχνιδοκεντρικής μεθόδου σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, αναμένεται να ανατροφοδοτήσει το ενδιαφέρον των μαθητών του λυκείου για γνώση και να ανανεώσει τις διδακτικές μεθόδους του διδακτικού προσωπικού.